במציאות העכשווית פעולות רבות נעשות בדיגיטל ולכן אנשים לא נפגשים כמו רופא ולקוח, ספק ולקוח וגורמים רבים נוספים.
חשיבות שיווקית לחותמת
לאור זאת, חלון הראווה של העסק ושל מי שמפעיל אותו הם המסמכים וכל מה שקורה בהתכתבויות במיילים ובמסמכים רשמיים שמועברים זה לזה. חלק מהותי בחלון ראווה זה שמור לאופציה של חותמת העסק שמייצגת את הפעילות העסקית כולה.
כאשר לקוח מקבל מסמך רשמי ומופיעה עליו החותמת הספציפית שמייצגת את העסק או את מי שעומד בראשו, הדבר נראה מכובד ולכן מעלה את המוניטין ואת התדמית של העסק בכל רובד אפשרי.
מיתוג של העסק
מי שמעוניין למתג את העסק שלו מקדיש חשיבה לנושא זה, מבצע סיעור מוחות עם המנהלים בארגון כמו כן עם אנשי מקצועי בתחום האסטרטגיה השיווקית, כדי להחליט אילו פעולות יבוצעו ומה יהיו הטקטיקות כדי להשיג את המטרה.
כדי להכין את המסמכים החשובים שימתגו את העסק, מחליטים על לוגו שיאפיין את העסק, על הגוונים של המיתוג ועל הנראות של כל מסמכי החברה, הן אם מדובר במסמכים מקוריים והן אם מדובר במסמכים שיהיו במסגרת המיילים על המחשב.
לאחר שכולם מאשרים את המיתוג המוצע מבחינת נראות, לוגו, צבעים ומלל מעבירים זאת אל דפוס דיגיטלי לעסק. אנשי המקצוע בבית הדפוס הם בעלי מיומנות רבה ולכן הם מוציאים מוצר מוגמר איכותי אשר ישרת את כל המחלקות של החברה.
החותמת של בית העסק
לאחר ביצוע ההיערכות המתאימה, החותמת מתנוססת על המסמך באופן בהיר וקריא. אפשר לראות בבירור שמדובר בעורך דין, נוטריון, רופא או כל בעל מקצוע אחר. אפשר להבין ללא קושי את הכתובת שבו פועל המשרד או הקליניקה וכך גם פרטי ההתקשרות.
נוחות השימוש היא גם פאן חשוב, כאשר לוחצים על החותמת והתוצאה היא חותמת קריאה מרובעת, או עגולה המראה הוא מושלם. כך כל אדם שמחפש את העסק ימצא בקלות את פרטי הטלפון כדי ליצור קשר. יש מקרים שבהם מפרטים בחותמת מידע נוסף כמו נדבך ספציפי של הפעילות. זו הדרך לסחוף לקוחות חדשים שיצטרפו לפעילות העסקית הענפה.
המומחים של העסק יכולים לסייע לכל לקוח חדש בתחילת הדרך בטלפון או בזום ובשלב השני תתואם פגישה, כדי לקדם את התהליכים הנדרשים לכל לקוח על פי תחום העיסוק שלו ועל פי הפעולות השיווקיות שיש לבצע עבורו כמו פרסום, קידום ועוד.