מיתוג מרפאת השיניים – להגדלת המוניטין

גם אם מרפאת השיניים שלכם מצוידת במומחים שונים ברפואת השיניים, ובמיטב הטכנולוגיה הממוחשבת העדכנית שמבטיחה טיפולי שיניים מהירים ואיכותיים – עדיין המיתוג של המרפאה יכול לעשות פלאים למען המוניטין שלכם.

כולנו שומעים על מיתוג בעולם העסקים. אבל מהו בעצם מיתוג, ולמה הוא חשוב גם למרפאת השיניים שלכם? על כך במאמר זה.

מהו מיתוג?

אחת ההגדרות של ׳מותג׳ היא: ״שם, מונח, עיצוב, סמל או כל תכונה אחרת המזהה את הטובין או השירות של העסק כמובחן משאר העסקים״.

החלק החשוב ביותר של הגדרה זו למרפאה שלכם היא המילה ׳מובחן׳. אם המותג שלכם אינו מובהק, כנראה שאין לכם באמת מותג.

במובנים רבים, מותג הוא: תחושת האנשים כשהם חושבים עליכם; או ההילה, התחושה והאווירה שהם משייכים למרפאה שלכם?

כדי למשוך מטופלים חדשים, לשמר את אלה הקיימים ולגבות מחיר גבוה יותר – מומלץ לשקול מיתוג של האתר האינטרנטי ושל מרפאת השיניים שלכם.

איך בונים מותג למרפאת שיניים?

איך תיצרו מותג טוב למרפאת השיניים שלכם? זכרו, כל מה שהמרפאה שלכם עושה כעת, זה כבר נחשב למיתוג. כדי להבטיח בניית מותג חיובי בראש של קהל היעד, צריך לספק להם חוויית לקוח חיובית ובד בבד, ליצור מיתוג שיוטבע בזיכרון האנשים, כמו שהם זוכרים היטב את המותג של קוקה קולה, כשהם רואים את הלוגו של החברה.

יצירת המותג מתחילה בבחירת הלוגו של מרפאת השיניים תוך תשומת לב לאווירה ולערכים שאתם רוצים לשדר לקהל היעד, הן באתר האינטרנטי והן במרפאה עצמה. אלה אמורים להתבטא בלוגו על ידי:  

  • ערכת הצבעים
  • סוג הגופן וגודלו
  • סלוגן מילולי ו/או איור

לאחר עיצוב הלוגו, תוכלו להתחיל לעצב את האתר ואת מרפאת השיניים בהתאם למאפיינים של הלוגו שלכם:

  • אתר אינטרנטי ממותג יכול לחזק את המודעות למותג שלכם בקרב הגולשים, ואמור להיות מעוצב בצבעים ובגופן המאפיינים את הלוגו של מרפאת השיניים.
  • ניירת ממותגת מתייחסת לכל סוג של ניירת שמפיקה מרפאת השיניים (למשל, חוות דעת, סיכומי ביקור או חשבוניות), שתישא כותרת עם הלוגו של המרפאה.
  • חותמת ממותגת של המרפאה. יש אפשרות להזמין חותמת אישית מעוצבת לפי דרישתכם, בהזמנת אונליין ובמחירים סבירים.
  • שילוט ממותג מחוץ למרפאת השיניים ובתוכה – כל השילוט של מרפאת השיניים יעוצב בהתאמה אישית בצבעים ובגופן של הלוגו, בין אם אלה שלטי הודעות או שלטי הכוונה.
  • עיצוב הפנים, כמו עיצוב האתר האינטרנטי של המרפאה יכול גם הוא להתחשב בצבעי הלוגו ובאווירה שאתם רוצים ליצור.

כל דבר הוא מיתוג

מיתוג הוא הרבה יותר מלוגו. וכל דבר שהאתר והמרפאה עושים, הוא מיתוג.

נניח שאתם מציעים דיל מעולה, אבל פקידת הקבלה או האתר לא ידידותיים למשתמש – זה יכול לפגוע במותג שלכם. למה?

דמיינו אישה שמחפשת רופא שיניים, מחפשת באינטרנט ומוצאת אתר נחמד ואינפורמטיבי עם תמונות של צוות עם חיוכים נהדרים במרפאה קרובה לביתה. היא מתקשרת לברר פרטים ומי שעונה לטלפון נשמע חסר עניין לחלוטין. היא בטח לא תקבע תור ותחפש מרפאה אחרת.

באופן דומה, יש חשיבות גם לחוויית המטופלת הנכנסת למרפאת השיניים ומיד מתרשמת, עד כמה הצוות ידידותי ומאיר פנים ועד כמה המקום נקי ומסודר.

כל הגורמים הללו כלולים ביצירת המותג שלכם.

שאלות מעוררות מחשבה שיעזרו לכם להגדיר את המיתוג

  • מה מייצגת מרפאת השיניים שלנו, מה אנחנו מנסים לעודד ולשפר?
  • כיצד נעביר את הערכים הללו למטופלים שלנו באופן מוחשי ומשמעותי?
  • במה שונה מרפאת השיניים שלנו ממרפאות אחרות? כיצד נוכל להבדיל את עצמנו מאחרים כדי ליצור מרפאת שיניים ייחודית?
  • מיהם המטופלים האידיאליים שלנו וכיצד נוכל לשפר את החוויה שלהם?
  • עד כמה המיתוג שלנו עקבי? למשל, האם האתר שלנו מקרין חוויה של טיפול שיניים דומה להרפיה בספא, אבל המציאות מאוד רחוקה מזה?

לבסוף, מיתוג מרפאת השיניים שווה את המאמץ. אמנם, מיתוג טוב אינו קל להשגה והוא דורש מעורבות מקצועית, אבל עם התמקדות במה שהופך אתכם לייחודיים ובשמירה על עקביות המותג, תוכלו לקבל את הדחיפה הנכספת להגדלת המוניטין שלכם.

המאמר נכתב באדיבות ד״ר בן מילר – רופא שיניים בתל אביב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שלח הודעה
1
היי , כאן שימי :)
צריך עזרה בוואצפ ?
אני זמין לעזור לך שלח לי הודעה ונדבר :)